Globaalne alkoholi müük langes 2015. aastal esimest korda alates 2001. aastast, mil Euromonitor hakkas ülemaailmseid andmeid koguma, vahendab CNN Money.
- Alkohol. Foto: Veiko Tõkman
Tõenäoliselt langes müük esmakordselt alates Aasia finantskriisist 90-date lõpus, ütles Euromonitori alkohoolsete jookide analüütik Spiros Malandrakis.
Tõsi, dollarites kasvas müük 2015. aastal 2 protsenti. Üleüldine tarbimine langes aga 0,7 protsenti. Alkoholi ülemaailmset tarbimist on vähendanud mitmete arenevate turgude raske majanduslik olukord.
Hiina on praegu maailma suurim alkoholitarbija. Hiinas vähenes alkoholi tarbimine eelmisel aastal 3,5 protsendi võrra, sest sealne majandus aeglustus.
Brasiilias vähenes alkoholitarbimine 2,9 protsenti ja Ida-Euroopas 4,9 protsenti. Brasiilia majandus on languses ning riiki ähvardab korruptsiooni tõttu ka poliitiline kriis. Ukraina ja Venemaa vaheline konflikt on samuti tööstusele kehvasti mõjunud.
Investorite jaoks on alkoholitööstus olnud üldiselt hea panus, sest inimesed joovad alkoholi nii headel kui ka halbadel aegadel. 2015. aasta oli aga erandiks.
„Arvati, et alkoholisektor kasvab igavesti. Tundub, et see nii ei ole,“ ütles Malandrakis ja lisas, et kõige halvemini müüdi rummi ja viina.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.